حیوان را خبر از عالم انسانی نیست

احتمالاً خود او هم از اینکه در چنین مبارزه ای شرکت می کند راضی نیست و ترجیح می دهد الآن در چمنزاری در کنار گوساله های بازیگوشش به چرا مشغول باشد. در مورد آدم البته اینطور نیست چون خودش خواسته که آغوش گرم خانواده را برای آمدن به اینجا ترک کند. اینکه طرفت یک حیوان عصبانی شاخ داری باشد و اصلاً هم زبان آدمیزاد حالیش نباشد موقعیتی است که خیلی ها دوست ندارند در آن قرار بگیرند. خوشحالم که همیشه چنین حیوانی را از پشت شیشه تلویزیون می بینم و می توانم در حالی که چاییم را می خورم شاهد مبارزه باشم اما اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرم اولین چیزی که به خاطرم خواهد آمد خون گرم ایگناسیوی مهربان خواهد بود و اینکه از کجا دو تا پا می توانم قرض بگیرم؟ مبارزه میان گاوی است که در حیوان بودنش شکی نیست و انسانی که در آدم بودنش (بلا نسبت ایگناسیوی عزیز) البته جای تردید است اما موقعیتی عادلانه است زیرا آگاهانه از طرف آدمها انتخاب می شود و اگر هم نا عادلانه باشد کفه ترازوی این زبان بسته سبک تر است چون بی آنکه بخواهد به اینجا آورده شده است.
همانطور که ما آدمها همیشه در یک سطح از آدمیت نیستیم و گاهی اوقات گاو تشریف داریم صد البته این زبان بسته ها هم حتماً همیشه در یک سطح از گاویت قرار ندارند و اگر ما نترسیم از اینکه جایمان تنگ شود ، ممکن است بتوانند در دنیای آدم ها هم خودی نشان بدهند. یادمان نرود که ما تا همین چند هزار سال پیش حیوانی وحشی بودیم و هیچ بعید نیست که اینها هم در طی هزاران سال زاد و ولد بتوانند تکانی به خودشان بدهند. برای این کار قبل از هر چیز باید به ما آدمهای زبان نفهم اعتراض کنند که نمی خواهند سرشان بریده و بچه هایشان ربوده شوند. باید گوساله ها به ما بفهمانند که آن چیزی را که ما به عنوان شام خوردیم و استخوانهایش را جلوی سگ انداختیم مامان عزیزشان بود که برایشان هزار آرزو به دل داشت، و به راستی اگر آنها مامان ما را بخورند ما چه حالی خواهیم داشت؟

۱۴ نظر:

  1. شبهه افکنی و بدعت گذاری در مهمترین و بنیادی ترین و اجراشده ترین قانون جهان هستی - که همانا قانون جنگل می باشد - روا نیست. بلکه باید به این فکر بود که چگونه هرچه بیشتر سریعتر و در جهت سیرمانی افزونتر به کارش گرفت. زشتی کار این برادر شاخ خورده مان این بود که قانون جنگل را کمی رعایت نمی کرد، یا بهتر بگوییم به موقع اجرا نمی کرد. فی المثل او می بایست به محض دیدن گاو او را کشته، دریده و میل می نمود اما ترجیح داد اول حسابی زجرش بدهد و بعد بکشد. این شد که خشم طبیعت از این قانون شکنی آشکار بجوش آمده و به این روزش کشانید.

    پاسخحذف
  2. باطلان را چه ربايد؟ باطلي
    عاطلان راچه خوش آيد؟عاطلي
    زانكه هرجنسي ربايد جنس خود(خد)
    گاو سوي شير نر كي رو نمود؟!!

    پاسخحذف
  3. باطلان را چه ربايد؟ باطلي
    عاطلان راچه خوش آيد؟عاطلي
    زانكه هرجنسي ربايد جنس خود
    گاو سوي شير نر كي رو نمود؟!!

    پاسخحذف
  4. سلام . بعد از 6ماه امده ام خوشحال می شم سر بزنی

    پاسخحذف
  5. سلام-خداحاف چیز تازه اکر دیدی بر این دو اضافه کن حتما این کارو کن

    پاسخحذف
  6. سلام خوبی ؟چه خبر؟
    مگه قرار نبود تبادل لینک کنیم
    www.asmansogh.blogfa.com

    پاسخحذف
  7. هنوزم از خونه نميتونم از خونه پيام بدم .الان كافي نتم
    اما عزيزم در ميهن عزيزمان موارد بهتري براي پرداختن وجود دارد .

    پاسخحذف
  8. پرسش این است که انسان ها را با چه موجوداتی باید مقایسه کرد؟ پاسخ اول آن است که: « طبیعت ما ترکیبی پیچاپیچ از هر دو این الگوهاست.» . روحیه انسانی می تواند بسیار خشن و در عین حال بسیار سخاوتمند باشد، بسیار خود خواه و بسیار دگر دوست. خشن و صلح جو .درون یک نوع جانوری می توان اشکال متفاوت رفتار یافت که بنا بر جنسیت ، سن، و شخصیت متفاوت باشند. یک فرد که در مقابل حریف خود پرخاش جوست می تواند در مقابل فرد دیگری بسیار مهربان و نرم خو باشد.

    پاسخحذف
  9. سلام احسان در مورد پست،غلام و ... مطلب بنویس

    پاسخحذف
  10. هیچ وقت نتونستم بفهمم که این هیجانات یعنی چه؟مثلا زور بشر زیادتره؟خوب مثلا اگر برد بهش میگن "گاو تر "و به فینالیست این مسابقات میگن "اقای گاو برتر"

    پاسخحذف
  11. تصميم گيري راجبت خيلي سخته

    پاسخحذف
  12. من اصلا روحيه خوندن همچين مطالبي رو ندارم ، خوب لابد بيچاره مجبور بوده كه اين كارو كرده تو چرا بهش گير دادي ، از كجا معلوم كه اگر خودت جاي اون بودي اين كارو نمي كردي ، مطمئنن اونم مي دونسته با يه گاو وحشي طرفه كه ممكن جونشو از دست بده ، ولي نرفتي ميمن كه بگي واي بر من ،جاي اون نيستي كه ، اگه ميخواي يه سياستمداره خوب يا يه روانشناس بشي به جاي دست رو اعصاب همه گذاشتن پاشو برو از نزديك يه مدت باهاش زندگي ببينم خودت اين كاره نميشي

    پاسخحذف
  13. اغاني راباغنيه رابتحميل اغاني رابراباغاني راب عربياغاني راب أجنبياغاني راب سعوديرابرزrapربيرراب عربيراب اجنبياغانيالحان رابالحان راب للرابيرالحان اغاني رابكلمات رابكلماتاغنية راب فضيحة الراب ناصرفضيحة الرابالراب ناصرناصر ستار اكاديميفضيحةالراب ناصر ستار اكاديمياشياء زمانفيسات وجوه عبيطه وجوه عبيطه فيسات وجوه عبيطاصور مسن شبابوكر العصفورمنتدى كايكايمنتديات كايكاىصور ميريام فارسصور ميريامميريام فارسميريام فارس 2009 صور ميريام 2009صورستار اكاديمي 6صور ستار اكاديمي 6فضائح ستار اكاديمي 6ايمواناقة المرأهانميصور انميالشعرالخواطرقصصبرامجالفوتشوبالمسنجركلمات اغانيافلام عربيةافلام اجنبيهمنتدى بلوكوكتيلمنتديات بلوكوكتيلبلوكوكتيلمدونةمدونهنسخ الحروف الاتينيهالحروف الاتينيهدس كاوي على كلاش استقبال ديالا بالمطار صور استقبال ديالا بالمطار صور ديالا بالمطاركامموقع كامكام بناتLebanonsex lebanonفرش لهبفرش فرش نارفرش جماجمفرشفرش لهبفرش نارتصاميمتصميمصورستايلات فوتشوبفلاترباترن ستايلز خطوط تدرجات ملحقات فوتشوب خاماتفلاترباترنستايلزخطوطتدرجاتملحقات فوتشوبستايلات فوتشوبصورفرشفرش مطرفرش قطراتفرش فقاعاتفرش عيونفرش عيون بناتخامات اوراقخامات اوراق قديمةبرش جميلةفرش جميلةفرش زخارفبرش زخارففرش مميزهفرش زخارف مميزهفرش زخارف مميزةفرش قطرات دمفرش قطرات دماءفرش دمفرش دماءفرش دم للفوتشوبدليل مواقعقصائد صوتيهخواطرخواطر ادبيةخواطرخواطر ادبيةاحبكاحساس مرهفاحساس مزعجاحساس مؤلماحاسيسرسائل العشاقوسائطرسالة حبرسالة غزلرسالة ولهمسجاتاجمل احساسكلام من القلبرسالة حزنرسالة عاشقخواطر ادبيةخواطر ادبيةكلمات اغاني اليسااغاني اليسااسلام دانكيحيى صويصاغاني يحيى صويصاغاني يحيي صويصصور استقبال عبدالعزيزصور استقبال عبدالعزيزصور استقبال الستار عزوزصور استقبال عبدالعزيز بالمطاراستقبال الستار عزوزمنتدياتمنتدىتساريحجينز آخر موضة لعام 2009 قناع الجزررسم الشفاهماركة نونقناع البرتقالمسك للبشرة الجافة فستان سهرةفستان سهرهنظارات2009شنط بناتجينزات 2009فساتين خطوبهفستان خطوبهفساتين خطوبةقناع لحب الشباب فرش المكياجانواع فرش المكياجفساتين طويلةالآي شدو الآي شدو الورديالاي شدو الورديازياء للحواملقبعات اطفالمكياجقلوساتخلطة تبييضتثبيت الروجفساتين اعراس وسهرات 2009 فساتين اعراس وسهراتفساتين اعراس 2009 فساتين سهرات 2009 فساتين اعراس فساتين سهرات

    پاسخحذف