سایه تحریم بر کاریکاتور ایران!

از طرف برخی از کاریکاتوریستهای کشور امروز تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر « دعوت به تحریم نهمین دوسالانه کاریکاتور تهران» که ظاهراً قرار است به زودی در تهران درباره جزییات آن تصمیم گیری شود. دلیل این تحریم، جلب توجه جامعه هنری کاریکاتور ایران و جهان نسبت به رویدادهای چند ماه اخیر ایران است که تا کنون با سکوت بسیاری از هنرمندان و کاریکاتوریستهای داخلی همراه بوده است. اغلب کاریکاتوریستهای ایران در گذشته نسبت به رخدادهای دیگری همچون جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، هشدارهای زیست محیطی، کشتن فکها و حیوانات در کشورهای دیگر و دهها رویداد اینچنینی در راستای حقوق انسانها و حتی حیوانات ساکت نبوده و با کمک مالی نهادهای دولتی همواره همراه با هنرمندان سراسر دنیا دست به تولید اثر می زدند. با در نظر گرفتن این شرایط ضمن احترام فراوان به همکاران و دوستان خوبم در خانه کاریکاتور ایران، ترجیح می دهم با اجابت « دعوت به تحریم نهمین دوسالانه تهران» به عنوان بزرگترین رویداد پیش روی هنر کاریکاتور در جهان، به صورت یک حرکت نمادین نقشی هر چند کوچک در این حرکت انسان دوستانه داشته باشم. از آنجا که تلقی من از این حرکت به جای آنکه سیاسی باشد بشردوستانه و در راستای دفاع از حقوق بشر است و بیش از آنکه موضعی در برابر خانه کاریکاتور ایران باشد حرکتی در راستای دفاع از آزادی بیان است، در صورت تصویب، از آن حمایت کرده و به عنوان عضوی کوچک از جامعه کاریکاتور ایران نقش انسانی خود را ایفا خواهم نمود. تاکید می کنم که مایل نیستم این تصمیم به سطح یک رفتار سیاسی تنزل پیدا کند و به عنوان یک رفتار سیاسی در جهت حمایت از یک جناح سیاسی قرائت شود بلکه چنین کاری را در راستای دفاع از حق آزادی بیان - که از اولین حقوق اساسی یک هنرمند به حساب می آید- می دانم و به نوبه خود از همه همکاران داخلی و خارجی دعوت می کنم که به این حرکت بشر دوستانه بپیوندند.

۵ نظر:

  1. من ميگم شركت كن واون سوژه اي كه بهت دادم بكش البته اگه موضوع آزاد يا مربوط باشه!موسوي - دروازه-توپ!!!يادت اومد؟اونها به اين قسم تحريمها خيلي بها نميدن!

    پاسخحذف
  2. باسلام.موافق تحریم هستم هرچند کافی نیست.از خوانندگان می خواهم علاوه بر حمایت ازاین نوع کارها،به طور عملی در حرکت های نافرمانی مدنی شرکت کنند وتا وقتی به نتیجه برسیم هر شب راس ساعت 21 یک وسیله پرمصرف رابه مدت پنج دقیقه روشن کنند.به اطلاع دیگران نیز برسانید. ممنون

    پاسخحذف
  3. نظر ندي سنگينتري يارو!آخه خنگ خدا از خودت پرسيدي اصلا چرا موافق تحريمي ؟بيچاره احسان..عجب صبري داري بابايي!

    پاسخحذف
  4. سلام

    حالا اینا که چیزی نیست
    تحریم بر سایه ایران
    همیشه...
    خوب ...و اما...
    راستی زندگی هم میتونه مثل ...باشه
    ...

    پاسخحذف
  5. عالی بود ، اسمشو بذار کار کارستان، بهتر از کشیدن کلی کاریکاتور بود
    http://www.persiancartoon.com//news.php?news_uid=3530

    پاسخحذف